| | | | | | | | ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZMİ

Gebelik

Gebelik

Doğum bir kadının hayatındaki en önemli deneyimdir ve doğum anıları sonsuza dek hafızalarda yer eder. Bu nedenle doğumu acı çekilen bir işkenceden ziyade keyif ve huzur duygusuyla hatırlanacak bir deneyime çevirmek çok önemlidir. Bu ancak doğuma yeterince hazır olmakla mümkün olabilir.

Artık doğumda ağrının yeri ve tedavisi, anne adayının doğum süresince duygusal ve fiziksel olarak desteklenmesinin önemi ve anneyi rahatlatma yolları hakkında oldukça fazla bilgilere sahibiz. Ayrıca doğuma hazırlık kurslarında bebeği doğru itme, kasılmaları sancı yerine dalga olarak algılama, rahatlatıcı hareketler gibi bilgileri edinebiliyoruz. Sevindirici biçimde, anneler de doğumu öncekinden çok daha donanımlı ve hazırlıklı bekliyorlar.
Doğum eğitiminin ve doğuma hazırlığın temel hedefleri, annenin kendi gücüne güvenmesi ve “doğurabileceğine” inanması, doğum ilerledikçe kendini rahat ve konforlu hissetmesi ve aileri, arkadaşları ve profesyoneller tarafından desteklenmesidir.

Doğum yapacak bir anne adayının doğuma hazırlık kurslarında;

• Doğumun normal, doğal fizyolojik basamakları
  • Normal fizyolojik bir doğumu kolaylaştıran ve güçleştiren şeylerin neler olduğunu
  • Doğumun belirtilerini, gerçek olmayan belirtilerin aktif doğumdan ayırtedilmesini
  • Kadın doğum uzmanına / ebeye ne zaman ulaşması gerektiği
  • Hastaneden, ekipten neler bekleyebileceğini
  • Kendini daha rahat ve güvende hissetmek için neler yapabileceğini ve doğum desteğinin önemini
  • Ağrının doğumdaki rolünü, endojen (doğal) ve eksojen (suni) oksitosinin (sancının) doğumdaki rolünü
  • Doğumun olası komplikasyonlarını (uzamış doğum, bebeğin kalp atımlarının bozulması), bunların önlenmesi ve gerekirse tedavisi için neler yapılabileceğini
  • Rutin girişimlerin ve komplikasyonların doğum sürecini nasıl etkileyebileceğiniYenidoğanla ilişkili konuları (çocuk doktoru seçimi, yeni doğan bebeğin bakımı, temizliği vs)
  • Emzirmenin ve anne sütünün önemini, anne sütünü artırmanın yollarını öğrenmesi hedeflenmektedir.