Genetik

Gebeliğe karar verdiğiniz zaman sizin ve eşinizin ailelerindeki bireylerde Down Sendromu, zeka geriliği, kan hastalıkları, doğuştan kalp hastalıkları, iskelet sistemine ait problemler, kas hastalıkları, epilepsi (sara), kistik fibroz, metabolik hastalıklar olup olmadığını değerlendirmeniz ve araştırmanız gerekir. Akraba evliliği, anne yaşının ileri olduğu gebelikler, önceki gebeliklerin düşükle sonlanmış olması, ölü veya anomalili bebek dünyaya getirmiş olmak genetik danışmanlık almanızı gerektirir.Genetik hastalıklar;

İnsan vücudunda yumurta ve sperm dışındaki tüm hücreler 23 çift kromozom içerir. Yirmi üç tek kromozom içeren sperm ve yumurta hücresi birleşerek 23 çift kromozom içeren embryoyu oluşturur.

- Dominant geçişli hastalıklar; Anne veya baba adayından birisi dominant geçişli bir hastalık taşıyorsa doğacak çocuğun hasta olma olasılığı %50’dir. Bilinen 2000 çeşit dominant geçişli genetik hastalık vardır.
– Resesif geçişli hastalıklar; Resesif geçişli hastalığı taşıyan kişilerde hastalığa ait bulgular görülmez. Anne veya baba adayının her ikisinin de resesif geçişli hastalık taşıması halinde doğacak çocuğun hasta olma ihtimali %25, taşıyıcı olma ihtimali ise %50’dir. Bilinen 1300 çeşit resesif geçişli genetik hastalık vardır.
– X kromozomuna bağlı geçiş gösteren hastalıklar; Kadınlar iki X cinsiyet kromozomu erkekler ise bir X bir de Y cinsiyet kromozomu taşır. X’e bağlı geçiş gösteren hastalığı taşıyan bir annenin oğlunda hastalık görülme ihtimali %50’dir. Bu şekilde geçiş gösteren 240 değişik hastalık belirlenmiştir.