36 Haftalık Gebelik

GEBELİKTE 36.HAFTA

36. Haftada bebeğiniz

Gebeliğin bu haftasında bebeğinizin boyu 50cm ulaşmış bir durumda ve kilosu ise 2700gr civarında seyretmektedir. Bebeğin vücudunu saran ve ısısını ayarlayan lanugo ismi verilen tüyler dökülmüştür çünkü artık küçük bebeğiniz kendi vücut sıcaklığını ayarlayabilmektedir. Ayrıca bebeğin vücudunu saran verniks kazeoza ismi verilen tabakada nerdeyse kaybolmuş durumda bu tabakanın bir bölümü doğum esnasına bırakılabilir. Bunların ikisini de bebek yutarak bağırsaklar bunları tutar ve bu karışım bebeğin ilk bağırsak hareketlerini oluşturmakta olup bu karışımın ismi mekonyumdur ve bu bebeğin ilk dışkısı olup zor durumda kalmazsa doğumdan önce yapmaz doğum olduktan sonra 24 saat içerisinde ilk dışkılama işlemini gerçekleştirir.. Bütün organları işlevlerini yerine getirir bir konuma gelmiştir.

Gebelikte 36.haftada anne adayı

Doğuma bu dönemden itibaren çok az kaldı bütün çektiğiniz sıkıntılara bebeğinizi kucağınıza aldığınızda değdiğini göreceksiniz biraz daha sabır edin. Artık bebek erken doğum olsa bile şuanda doğum sonrasında hayatını sürdürebilecek kapasitede erken doğan bebekler yeni doğan ünitesinde bir süre izlenir ve oksijen desteği uygulanır büyük bir bölümünde herhangi bir sorun ile karşı karşıya kalınmaz. Bu dönemde kasıklarınızdaki basınç ve ağrı artabilir bunun nedeni bebeğin doğum kanalına inmesi başlaması ve başının baskı yapmasıyla meydana gelen kasık ağrılarıdır.

Bebek doğum kanalına girmesinin ardından gebelik dönemi boyunca size zor anlar yaşatan mide yanması,solunumda ve sindirim konusunda güçlük yaşamanız artık azalacaktır. Ancak bu durum mesaneye baskıyı arttıracağı için sık tuvalete gitme şikayetinde bir artış olacaktır. Braxton hicks kasılmaları biraz daha yoğunlaştığını hissedebilirsiniz doktorunuz ile doğumun ne zaman olacağı konusunda ve nasıl nerde olacağı konusunu konuşmanızın zamanı geldi eğer bunu yapmamışsanız bir an önce yapmalısınız.

Genel olarak bir saat boyunca her 5 dakikada bir kasılmalarınız gerçekleşiyorsa doğumun gerçekleşmeye başladığı düşünülebilir. Bu dönemde doğum belirtileriniz mevcutsa doktorunuzu aramalısınız önceki haftada bahsettiğim gibi bebek 37. Haftaya kadar prematüre bebek olarak adlandırılır. Suyunuzun boşalması (amniyotik sıvı) kayıp ediyorsunuz gibi bir düşünceniz varsa,bebeğin her zamankinden daha az hareket etmesi,vajinal kanama oluşması,ateşin çıkması,baş ağrısı,karın ağrısı veya görme bozukluğu gibi belirtiler oluşmuşsa hemen acilen doktorunuzu aramanız gerekmektedir.

Rahmin büyümesi sonucunda ve alınan kiloların bir sonucu olarak denge merkeziniz değişmiştir ve bu durum duruşunuza,hareketlerinize ve yürüyüşünüze etki etmiştir bir bakıma paytak,paytak bir şekilde yürüyüşünüz. Ancak bu vücudunuzdaki ağırlık ayaklarınıza ve belinize fazla yük bindirmiş durumda olduğundan bel ağrıları ve pelvis ağrılarına yol açmaktadır.

Bu dönemde daha sık ve az yemek yemeye çalışın çünkü bebek çok daha fazla büyüdü bu nedenle de içinizde daha fazla yer kaplamakta buda çok yemek yemenize engel bir durum. Yukarıda da bahsettiğim gibi bebek doğum kanalına inme işlemi başladığından mide yanmaları azalmış ve rahat nefes alıyorsunuz artık ama daha bu 2-3. Gebeliğiniz ise bunlar gebelik sonlanana kadar bir azalma olmayabilir.

Bebeğinizin aşağı doğru indiğini fark etmek için alt karın bölgesinde bir baskı hissetmeniz gerekmektedir bu durum mesaneye baskı uygulayacağı için daha sık tuvalete gitmenize neden olacaktır. Bebek tamamen aşağı indiğinde bir vajinal baskı hissetmeniz normaldir. Bazı gebeler bu durumu bacak aralarında bir top taşımakla tarif ederler.